جهت دریافت کدانواع ریبون ریماتولز کلیک کنید:http://rimatools.blogfa.com/
نماز::.|ستون دین::.

نماز
















نماز در هر وقت از ماه
سید بن طاووس نقل كرده است كه در این ماه در هر وقت كه خواهد چهار ركعت نماز بخواند، یعنی به دو سلام. در ركعت اول بخواند بعد از حمد یك مرتبه آیه الكرسی و بیست و پنج مرتبه سوره قدر، و در ركعت دوم بعد از حمد یك مرتبه سوره تكاثر و بیست و پنج مرتبه سوره توحید، و در ركعت سوم بعد از حمد یك مرتبه سوره كافرون و بیست و پنج مرتبه سوره فلق، و در ركعت چهارم بعد از حمد یك مرتبه سوره نصر و بیست و پنج مرتبه سوره ناس، و بعد از سلام هفتاد مرتبه بگوید: «سبحان الله و الحمدلله و لا اله الّا الله و الله اكبر» و هفتاد صلوات. پس سه مرتبه بگوید: «اللهمّ اغفر للمؤمنین و المؤمنات» پس سر به سجده گذارد و بگوید سه مرتبه «یا حیّ یا قیّوم یا ذا الجلال و الاكرام یا الله یا رحمن یا رحیم یا ارحم الرّاحمین». پس هر حاجت كه دارد از حق تعالی طلب نماید. هر كه چنین كند خدا خودش را و مالش را و زنان و فرزندان او را و دین و دنیای او را تا سال دیگر حفظ كند و اگر در این سال بمیرد بر شهادت بمیرد یعنی ثواب شهیدان داشته باشد.
نماز اول هر ماه
مستحب است در روز اول هر ماهی نماز خوانده شود. وقتش از اول صبح تا مغرب و آن دو ركعت است در ركعت اول بعد از حمد سی مرتبه سوره توحید، و در ركعت دوم بعد از حمد سی مرتبه سوره قدر بخواند و پس از نماز به مقدار امكانش تصدق بدهد، امید است كه سلامت جان خود را در آن ماه از خداوند بخرد.


 . بحار الانوار، ج 98 ـ 374، مفاتیح الجنان، ص 607.
 . مفاتیح الجنان، ص 605، المصباح المنیر، ص 46.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:نمازهای ماه جمادی الثانی , انواع نماز ها , نماز , آموزش نماز , وبلاگ نماز,سـاعت 22:27 نويسنده محمد محمودی

яima